13 december 2017

Årets Ølbar 2017 på Højt Skummende

I dag kårer de danske ølbloggere Årets Bedste Ølbar 2017.
Jeg har i årets løb besøgt en del forskellige ølbarer, både herhjemme og i det store udland. I Warszawa besøgte vi f.eks. en lang række barer, den største med 97 haner, så der var virkeligt noget at komme efter. Det er dog en dansk ølbar som jeg vil udpege til årets bedste.

I sommer åbnede pizza-ølbaren Tribeca Ugly Duck med en stor fest. De serverer nogle sindsygt lækre pizzaer bagt i en stor roterende stenovn. Jeg besøgte dem til deres åbning, og har siden været forbi for at smage lidt mere pizza og øl. Og ja, pizza sammen med eksperimenterende fadlagrede øl fra Ugly Duck, tappet direkte fra træfade... det spiller max. Det er dog også et halv-dyrt sted, så det er ikke lige en ølbar som jeg sådan ville kigge forbi en almindelig aften.


Mit valg som Årets Ølbar er Brewers Inc. De åbnede i februar måned, med det helt specielle koncept, at de, ud over et udvalg af andet mikrobryg, kan servere øl fra hjemmebryggere. Øllene udvælges i en månedlig konkurrence, hvorefter de brygges i stor skala og kommer på Brewers hanerne. I den hyggelige bar, har de 10 haner med godt øl, hvoraf 1 eller 2 så er egne vinderøl.

Jeg synes at Brewers Inc er et dejligt sted, og da jeg er vild med deres fokus på hjemmebryg, vælger jeg Brewers Inc til Årets Bedste Ølbar på Højt Skummende.

Der er kommet mange andre nye ølbarer i København i årets løb, bl.a Vesterbro baren Rbabarrab, og i efteråret åbnede den nye Skaal ølbar på Kultorvet. Skaal kunne også være valgt til årets bedste, men da jeg endnu ikke har fået skrevet en ordentligt artikel om baren, vil jeg gemme den til næste 'sæson' :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar